Text Box: Prezentare
Text Box: Produse
Fundal2Text Box: Descarcare
Fundal3Text Box: Servicii
Fundal4Text Box: Oferta de pret
Fundal5Text Box: Clienti
Fundal6Text Box: Noutati
Fundal7Text Box: Contact
Fundal8

Comunicate de presa

My Soft

Text Box:  Informatica de gestiune pentru IMM-uri
MySoftCD

Prezentare

Produse

Servicii

Clienti

Noutati

Descarcare

Contact

Copyright MySoft S.R.L. 2000  - 2013

Mesageria instantanee, un fenomen căruia companiile trebuie să îi acorde atenția cuvenită

Un studiu realizat de compania Sybari atrage atenția asupra pericolelor folosirii necontrolate a mesageriei instantanee

 

BUCUREȘTI, 26 ianuarie – Firma MySoft, distribuitor pentru România al produselor Sybari, anunță rezultatele unui studiu pan-european referitor la folosirea mesageriei instantanee în cadrul companiilor, la care au participat 340 de directori IT.

 

Gartner Group estimează că până în 2005 mesageria instantanee (MI) va reprezenta 50 % din totalul comunicațiilor firmă-client. În multe organizații, angajații își aleg singuri și își instalează programele de MI, creând diferențe în cadrul companiei, mărind astfel riscurile de securitate. Este important ca toate organizațiile să ia în considerare folosirea pe scară tot mai largă a mesageriei instantanee, să accepte această tendință și să administreze și asigure securitatea acestei activități.

 

Studiul Sybari arată că majoritatea companiilor participante la studiu sunt conștiente de beneficiile pe care programele de mesagerie instantanee le pot aduce, 81% din ele considerând comunicarea în timp real ca principal avantaj. În medie, cei întrebați au estimat că folosirea acestor programe le vor reduce facturile telefonice cu 11%.

 

Aproape 90% din cei intervievați au înțeles că mesageria instantanee trebuie gestionată la nivel de server, iar 77 de procente și-au exprimat îngrijorarea cu privire la existența unor potențiale probleme de securitate legate de comunicarea prin MI. Cu toate acestea, în ciuda faptului că angajații lor își pot instala ce aplicații MI doresc (ex: Yahoo, MSN, AOL), peste 56% nu intenționau să instaleze o soluție MI gestionată la nivel de server.

 

Trei sferturi (75%) din companiile incluse în studiu consideră că principala problemă a acestor programe o reprezintă pericolul virușilor și al viermilor. Un alt aspect evidențiat de 68% din repondenți îl reprezintă riscul furtului și pierderii informațiilor  sensibile pentru companie, cu un “impact major” asupra afacerii. În plus, 54% din companiile participane la studiu și-au manifestat îngrijorarea că hackerii ar putea să controleze de la distanță calculatoarele angajaților lor, iar 40%  se tem de posibilitatea spionării discuțiilor purtate prin mesageria instantanee.

 

În mod surprinzător, numai 13% dintre cei intervievați s-au referit la folosirea MI  în ghidurile de utilizare a poștei electronice din organizațiile lor. Peste 55% nu includ mesageria instantanee în astfel de documente și numai 28% nu au de regulă o strategie de mesagerie la nivelul corporației.

 

“Nu există nici o îndoială că mesageria instantanee reprezintă o modalitate de comunicare benefică, a cărei creștere se manifestă la nivel mondial. Studiul realizat de noi arată că majoritatea firmelor recunosc acest lucru. Cu toate acestea, securitatea devine o problemă din ce în ce mai complicată, datorită virușilor, viermilor și mesajelor spam, care generează îngrijorări din mai multe motive. Soluția nu constă în ignorarea mesageriei instantanee, ci în gestionarea ei în interesul companiei.

 

Luarea unei decizii la nivel de conducere privind instalarea unui program de acest tip în întreaga întreprindere și asumarea controlului vor avea consecințe mult mai bune pentru orice companie decât lăsarea alegerii la latitudinea angajaților, lucru care ar putea să îi pună atât pe ei cât și firma în pericol”, explică Sasa Radosevic, Product Manager la Sybari Software.

 

Rezultatele studiului date publicității de Sybari au fost bine primite de Roger Dean, șeful departamentului de proiecte speciale al EEMA, asociație europeană non-profit pentru e-business, care a spus: “Mesageria instantanee oferă oportunități extraordinare pentru îmbunătățirea productivității și a colaborării. Instalarea cu ușurință și ubicuitatea programelor MI le fac atractive pentru utilizatori. Cu toate acestea, implementarea lor contravine adesea politicilor de folosire și de control IT ale corporațiilor. Rezultatele studiului Sybari reflectă nevoia imediată a organizațiilor de a gestiona în mod centralizat mesageria instantanee, de a verifica modul ei de folosire și de a asigura securitatea, ceea ce, din păcate, este considerat pentru moment a nu fi de actualitate”.

 

Despre Sybari

Autoritate recunoscută la nivel internațional, compania americană Sybari a fost înființată în 1995 ca răspuns la cererea de soluții de securitate a informațiilor pentru comunitățile de utilizatori Microsoft Exchange și Lotus Domino. În prezent, Sybari asigură soluții de securitate împoriva virușilor pentru mai mult de 9.000.000 de stații de lucru în peste 50 de țări din întreaga lume.  Produsele sale acoperă trei direcții de dezvoltare: antivirus, antispam & filtrarea conținutului și de administrare a soluțiilor Sybari în cadrul organizației. Informații suplimentare despre companie pot fi găsite la adresa www.sybari.com.

 

Persoane de contact:

Gabriela Aronovici                                                                          Mihaela Carstea

gabriela@mysoft.ro                                                                       mihaela@imageforum.ro

tel.: 021.310.22.61 sau  021.310.22.64                                    tel.: 021.330.25.64